Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

"Από την μακρινή Τανζανία και εκ βάθους καρδίας Καλή Σαρακοστή..."


Orthodox Mission Of Tanzania

"ΚΥΡΙΕ εσύ που νήστεψες 40 ημέρες στην έρημο, δώσε μας δύναμη να κάνουμε κι εμείς την νηστεία των Χριστουγέννων!!! Και κυρίως ενίσχυσέ μας στον αγώνα της πνευματικής νηστείας!!!
Από την μακρινή Τανζανία και εκ βάθους καρδίας Καλή Σαρακοστή και Καλό στάδιο!!!"
Ο Μητροπολίτης Ειρηνουπόλεως Δημήτριος

Τετάρτη 7 Αυγούστου 2024

Άγνωστοι Αφρικανοί άγιοι και μια πρόταση για τις Εκκλησίες του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας


Με αφορμή την εορτή των αγίων «Μυρίων Θηβαίων ασκητών» (7 Αυγούστου)


Ο όρος «άγνωστοι άγιοι» είναι κάπως καταχρηστικός, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των αγίων, που περιλαμβάνονται στο Αγιολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας, είναι άγνωστη στο ευρύ κοινό. Επίσης, πράγμα φυσικό, πολλοί άγιοι τιμώνται μόνο στον τόπο καταγωγής ή δράσης και τελευτής τους.
Τα τελευταία χρόνια ανατέλλουν κάποιες εργασίες, που ερευνούν τους ορθοδόξους αγίους σε παγκόσμια κλίμακα, περιλαμβάνοντας ορθά και αγίους των δυτικοευρωπαϊκών χωρών, που έζησαν προ του Σχίσματος, οι οποίοι μέχρι πρότινος εθεωρούντο ρωμαιοκαθολικοί και όχι ορθόδοξοι άγιοι.
Έτσι, πλέον, εκτός από την παγκοσμιοποίηση που επέβαλαν οι διεθνείς οικονομικοί κολοσσοί (εξυπηρετώντας τα συμφέροντά τους και εξανδραποδίζοντας τους λαούς – αν υπήρξαν ελεύθεροι λαοί από την εποχή της πρώτης δυτικοευρωπαϊκής αποικιοκρατίας, εκτός από ιθαγενείς ανεξερεύνητων περιοχών), αναδεικνύεται και η παγκοσμιότητα της Ορθοδοξίας, η ελπίδα των καταπιεσμένων για πνευματική, τουλάχιστον, απελευθέρωση.
Από τις εργασίες αυτές, θα αναφέρω δύο:
·         Το Νέο Συναξαριστή της Ορθοδόξου Εκκλησίας του ιερομονάχου Μακαρίου Σιμωνοπετρίτη, ένα μνημειώδες έργο 12 τόμων από τις εκδόσεις Ίνδικτος, όπου «για πρώτη φορά σε μια ορθόδοξη αγιολογική συλλογή, κατεβλήθη προσπάθεια συστηματικότερης καταχώρησης και των πιο γνωστών αγίων της Δύσεως, που έζησαν πρό του σχίσματος» (βλ. και βίντεο εδώ).
·         Το Πανάγιον Ορθοδόξων Αγίων του καθηγητή της Ιατρικής Αθηνών κ. Γεωργίου Πιπεράκι, που εκδόθηκε από την ιερά μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Μήλεσι (του αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου). Το ογκώδες αυτό βιβλίο περιλαμβάνει τους γνωστούς ορθόδοξους αγίους όλων των λαών, με στοιχειώδεις βιογραφικές πληροφορίες, καθώς και βιβλιογραφία που μπορεί να καθοδηγήσει περαιτέρω τον ερευνητή.

Οι ορθόδοξοι Αφρικανοί Αμερικανοί και οι άγιοι της Αφρικής

Με τους Αφρικανούς αγίους ασχολήθηκα κάπως συστηματικά με αφορμή το άρθρο «African Saints & Feast DaysOBSERVING THE FEAST DAYS OF THE AFRICAN SAINTS» του ορθόδοξου Αφροαμερικανού John R. Gresham, το οποίο δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα «Desert Fathers Dispatch» (& εδώ).
Στις ΗΠΑ σημειώνεται ρεύμα Αφρικανών Αμερικανών προς την Ορθοδοξία, με αφετηρία τις προσπάθειες του π. Μωυσή Μπέρυ (fr. Moses Berry), πρώην συμμορίτη, που ανακάλυψε τις αρχαίες αφρικανικές χριστιανικές ρίζες στο πρόσωπο του αγίου Μωυσή του Αιθίοπα, μεταστράφηκε στην Ορθοδοξία και άλλαξε η ζωή του και η ζωή πολλών ανθρώπων γύρω του. Ο αξιέπαινος αυτός άνθρωπος, έγγαμος ιερέας και ιεραπόστολος πλέον, ίδρυσε την «Αδελφότητα του Αγίου Μωυσή του Αιθίοπα» (Brotherhood of St. Moses the Black) και αγωνίζεται να συνδέσει τους σημερινούς Αφρικανούς Αμερικανούς με την ορθόδοξη καταγωγή των προγόνων τους, υπογραμμίζοντας τη σημασία των Αλεξανδρινών Πατέρων της Εκκλησίας, τονίζοντας τη σοφία των αγίων της Αιγυπτιακής ερήμου, προβάλλοντας τους αρχαίους μάρτυρες της Τυνησίας (Καρχηδόνα), και γενικά αξιοποιώντας τα υγιή στοιχεία του αυθεντικού αφρικανικού χριστιανισμού. Υπάγεται στην Orthodox Church of America (OCA), αυτόνομη κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία της Αμερικής, ως γνωστόν, ρωσικής προελεύσεως.

Από συνέδριο της Αδελφότητας του Αγίου Μωυσή του Αιθίοπα (εδώ)

Ένας από τους αρκετούς καρπούς, που έδωσε ο Χριστός στη σπορά του π. Μωυσή, είναι ο πρώην Μεθοδιστής Τζον Γκρίσαμ, που αρθρογραφεί στην εν λόγω ιστοσελίδα, και όχι μόνο, απευθυνόμενους στις «Μαύρες Εκκλησίες» και τους «Μαύρους εθνικιστές» των ΗΠΑ και επισημαίνοντας με σύνεση, κατά τη γνώμη μου, τα στοιχεία της ορθόδοξης πνευματικής παράδοσης που τους αφορούν.
Στο συγκεκριμένο άρθρο προτείνει στους ομοφύλους του να προσέξουν τις εορτές των αρχαίων Αφρικανών αγίων, που τιμά η Ορθόδοξη Εκκλησία αλλά αγνοούν οι προτεσταντικές «Μαύρες Εκκλησίες», και, έστω κι αν δεν βρουν το θάρρος να μεταστραφούν στην Ορθοδοξία (που είναι ο φυσικός πνευματικός χώρος τους, όπως εξηγεί), πάντως να τις τιμούν, δρέποντας τα οφέλη που θα προκύψουν από μια τέτοια αναγωγή στις χριστιανικές ρίζες τους.
Στο τέλος του άρθρου παραθέτει σύντομο κατάλογο Αφρικανών αγίων, με τις ημέρες μνήμης τους, τον οποίο συνέταξαν δύο Αμερικανοί ορθόδοξοι χριστιανοί, ο (λευκός) π. Jerome Sanderson και η Αφροαμερικανίδα ψυχοθεραπεύτρια Dr. Carla Thomas. Στον κατάλογο αυτό βλέπουμε αγίους όπως ο Μέγας Αντώνιος, ο Μέγας Αθανάσιος, ο Μέγας Παχώμιος, ο άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος, ο άγιος Κυπριανός της Καρθαγένης (Καρχηδόνας), ο άγιος Μηνάς, η αγία Αικατερίνα, η αγία Μαρία η Αιγυπτία, η αγία Περπέτουα, ο άγιος Ονούφριος, η αγία Θεοδώρα της Αλεξανδρείας, ο άγιος Μωυσής ο Αιθίοπας, οι άγιοι Παμβώ, Σισώης και Παΐσιος ο Μέγας (της Αιγύπτου) κ.ά.

Ανακαλύπτοντας Αφρικανούς αγίους, μέχρι και μυρίους σε μία ημέρα!

Εικ. από εδώ (προέλευση: Αδελφότητα Αγίου Μωυσή του Αιθίοπα)

Κάνοντας μια μικρή έρευνα, λόγω της συγκίνησης που μου προκάλεσε το άρθρο, προέκυψαν πολλοί ακόμη Αφρικανοί άγιοι, κάποιοι γνωστοί (στους ενδιαφερόμενους), όπως ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας, η αγία Συγκλητική, ο άγιος Παύλος ο Θηβαίος, ο άγιος Ποιμήν ο Μέγας, ο άγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης κ.ά., αλλά και πλήθος άγνωστων, όπως ο άγιος ιερομάρτυς Θεόδωρος, επίσκοπος Κηρυναϊκής της Λιβύης, με τους συν αυτώ μαρτυρήσαντες (4 Ιουλίου), η αγία Ιουλία της Καρχηδόνας (16 Ιουλίου), ο άγιος Λούκιος ο Ομολογητής εκ Λιβύης (20 Αυγούστου), ο άγιος μάρτυς Σόλεβ ή Σόβελ εξ Αιγύπτου, θανατωθείς με βέλη (5 Αυγούστου), οι άγιοι βασιλείς της Αιθιοπίας Φουλβιανός-Ματθαίος (μεταστραφείς από τον άγιο ευαγγελιστή Ματθαίο, με τον οποίο συνεορτάζεται στις 16 Νοεμβρίου) και Ελεσβαάν (24 Οκτωβρίου) κ.π.ά.
Ανάμεσά τους υπάρχουν και ομάδες μαρτύρων, όπως οι άγιοι Τεσσαράκοντα Αφρικανοί Μάρτυρες Τερέντιος, Αφρικανός, Θεόδωρος, Μάξιμος, Πομπήιος και οι συν αυτοίς (10 Απριλίου), οι άγιοι Σκιλλίτες Μάρτυρες (από το χωριό Σκίλλουμ της Νουμιδίας), Πρωτομάρτυρες της Αφρικής (17 Ιουλίου), οι άγιοι 300 μάρτυρες της «Massa Candida», που τους έκαψαν ζωντανούς ρίχνοντάς τους σε ασβέστη (18 Αυγούστου), οι αγίες παρθενομάρτυρες Μαξίμα, Δομιτίλλα και Σεκούνδα του Τουτουρμπό της Τυνησίας (30 Ιουλίου) και πολλοί άλλοι.
Σπουδαία πηγή για τους αγίους ιδίως της Βορειοδυτικής Αφρικής συνιστά το Αγιολόγιο της Καρθαγένης (Calendar of Carthage), ένας αγιολογικός κατάλογος του 6ου αι. μ.Χ., που δημοσιεύεται και στο Διαδίκτυο.

Αυτό που με εξέπληξε περισσότερο απ’ όλα, με συγκλόνισε μπορώ να πω, είναι ότι χθες, Κυριακή 7 Αυγούστου (2016), πηγαίνοντας στην εκκλησία, διαπίστωσα ότι, μεταξύ άλλων αγίων, ετιμάτο η μνήμη των αγίων «Μυρίων Θηβαίων ασκητών», της Αιγυπτιακής Θηβαΐδας, και, συν τοις άλλοις, οι άγιοι Ωρ και Υπερέχιος (Αιγύπτιοι ασκητές) και η αγία παρθενομάρτυς Ποταμία η Θαυματουργή της Αλεξανδρείας.
Με δυο λόγια, η 7η Αυγούστου είναι η ημέρα μνήμης 10.000 Αφρικανών αγίων!
Το «μύριοι» ίσως δεν σημαίνει ακριβώς 10.000, ούτε και νομίζω ότι κάποιος τους απαρίθμησε έναν προς έναν, αλλά τίθεται ως συγκεντρωτικός αριθμός. Ασφαλώς θα ήταν αρκετές χιλιάδες, ίσως περισσότερες από δέκα, ίσως λιγότερες, πάντως εορτάζονται όλοι οι αγιασμένοι ασκητές της Θηβαΐδας.
Αυτό που δεν κατόρθωσα να διαπιστώσω είναι αν σε αυτούς περιλαμβάνονται και οι γνωστοί όσιοι αββάδες της Αιγύπτου, τα ονόματα των οποίων διαβάζουμε στο Γεροντικό, ή αν η εορτή της 7ης Αυγούστου αφορά μόνο στους μη καταγεγραμμένους ονομαστικά εκείθεν αγίους ασκητές. Κάπου διάβασα την άποψη ότι πρόκειται για τους μοναχούς που ανέδειξε με την πνευματική εργασία του ο αββάς Ωρ, που τιμάται την ίδια ημέρα.
Υπάρχει και η ημέρα μνήμης των «Μυρίων ασκητών της Νιτρίας» (10 Ιουλίου), τους οποίους, κατά το συναξάρι, κατέκαυσε στα κελιά τους ο πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόφιλος λόγω του μίσους του κατά του αγίου Ισιδώρου του Πηλουσιώτη, όμως πρέπει να πούμε ότι αυτό το γεγονός (που είναι συνταρακτικό, αν είναι αληθινό) δεν πιστοποιείται από τις ιστορικές πηγές, γι’ αυτό έχω τη γνώμη ότι πιθανόν να μην υπάρχουν αυτοί οι άγιοι. Το θέμα χρειάζεται διερεύνηση και θα χαρώ να μάθω περισσότερα. (Όρα την έρευνα: «Ο Θεόφιλος Αλεξανδρείας σκότωσε 10.000 μοναχούς στην έρημο της Νιτρίας; –  Ιστορική έρευνα στις πηγές», εδώ).

Πρόταση προς τους ορθοδόξους ιεραποστόλους και τις Ορθόδοξες Εκκλησίας της Αφρικής

Και τώρα η ταπεινή μας πρόταση προς τις Αγίες Ορθόδοξες Εκκλησίες των αφρικανικών χωρών, τις Εκκλησίες του σεπτού μας Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, κάποιες από τις οποίες είναι αρχαίες (της Βόρειας Αφρικής), αλλά οι περισσότερες είναι νεοπαγείς ιεραποστολικές Εκκλησίες, αγωνιζόμενες κατά της φτώχειας, του πολέμου, των επιδημιών και της εξαθλίωσης, υπέρ των αφρικανικών λαών:
Προτείνουμε στους αγίους ορθοδόξους ιεραποστόλους της Αφρικής, που ιδρύουν ναούς στην αφρικανική ήπειρο, και στους φίλους της Ιεραποστολής, που χρηματοδοτούν το θεάρεστο αυτό έργο, να δώσουν έμφαση στην ίδρυση ναών αφιερωμένων στη μνήμη των αρχαίων Αφρικανών αγίων, γνωστών και αγνώστων, πράγμα που ασφαλώς θα τονώσει τη χριστιανική αυτοσυνειδησία των Αφρικανών αδελφών μας και θα συμβάλει στο έργο του ορθόδοξου ευαγγελισμού των χωρών τους, δηλαδή στο έργο της σωτηρίας τους.
Κατά κανόνα διαβάζουμε για ανέγερση ορθοδόξων ναών στην Αφρική, αφιερωμένων στους γνωστούς (όχι Αφρικανούς) αγίους, η τιμή των οποίων επαναλαμβάνεται διαρκώς με νέους ναούς. Όμως, χωρίς διάθεση υποτίμησής τους, δεν αξίζουν μερικές εκκλησίες επί αφρικανικού εδάφους και οι άγιοι της Αφρικής, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν έχουν ούτε ένα ναΰδριο αφιερωμένο στο όνομά τους επί της Γης; Και γενικά δεν είναι ορθό και ψυχωφελές κάθε τόπος να ξεκινά τον πνευματικό του αγώνα τιμώντας τους αγίους του;


Κάποτε διάβασα στην ηλεκτρονική σελίδα του επισκόπου Νύερι και Ανατολικής Κένυας Νεόφυτου ότι επισκέφτηκε το ναό των αγίων 40 Αφρικανών Μαρτύρων. Ασφαλώς πρόκειται για τους αγίους Τερέντιο, Αφρικανό, Μάξιμο και τους συν αυτοίς. Δυστυχώς δεν αναφέρονταν περισσότερα στοιχεία (όπως πού βρίσκεται αυτός ο ναός) και τώρα δεν μπορώ πλέον να βρω ούτε την αρχική καταχώριση.
Με την ευκαιρία να σημειώσω ότι θεωρώ πράξη εξαιρετικής σπουδαιότητας τις πρόσφατες χειροτονίες Αφρικανών επισκόπων από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρο, όπως  των επισκόπων Ιννοκέντιου του Μπουρούντι και της Ρουάντας, Νεόφυτου, επισκόπου Νύερι και Ανατολικής Κένυας, και Αθανασίου, επισκόπου Κισούμου και Δυτικής Κένυας (στη φωτο και οι δύο, από εδώ). Δόξα τω Θεώ. Ευχόμαστε και σε περισσότερους.

Για να επανέλθουμε, εορτές, όπως των αγίων Μυρίων Θηβαίων ασκητών στις 7 Αυγούστου, είναι κατάλληλες για καθεδρικούς ναούς επί της αφρικανικής γης. Μα και κάθε άγιος τιμά τους τιμώντες του και το παράδειγμά του εμπνέει τους ευαίσθητους ανθρώπους, ιδίως τους συμπατριώτες και ομοφύλους του.
Κατά τη γνώμη μου, με την ευχή του Θεού, σύντομα θα απολαύσουμε και σύγχρονους Αφρικανούς αγίους, προερχόμενους από τις Εκκλησίες της Ιεραποστολής. Ο Θεός να δώσει.

Εικ.: ο άγιος Μωυσής ο Αιθίοπας, από συνέδριο με τη συμμετοχή Ορθοδόξων Αφρικανών-Αμερικανών κατά του ρατσισμού (εδώ)

Σας παρακαλώ, δείτε επίσης:

Ιστότοπος για τους Αφρικανούς αγίους
Ουγκάντα – Κένυα: Η συμβολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας στον αγώνα για την ανεξαρτησία της Αφρικής
Πρωτοπόροι Έλληνες Ιεραπόστολοι στην Αφρική
π. Κοσμάς Γρηγοριάτης, ο Φίλος & Φωτιστής της Αφρικανικής Γης
Ιερείς της Μαύρης Αφρικής και 10 Ιεραποστολικά Βίντεο
Ο Χριστός στην Αφρική
Επιστολή ορθόδοξου χριστιανού προς τους αδελφούς μας Ινδιάνους

Η τιμή του Σίμωνος Κυρηναίου ως αγίου από τους Ορθοδόξους Αφρικανούς της Αμερικής


Αδελφότητα Ορθοδόξου Εξωτερικής Ιεραποστολής
Διορθόδοξο Ιεραποστολικό Κέντρο «Πορευθέντες»
Ιεραποστολικός Σύνδεσμος «άγ. Κοσμάς ο Αιτωλός»
Orthodox Christian Mission Center (ΗΠΑ)
Ορθόδοξη Ιεραποστολή
Στον ορθόδοξο αμπελώνα της Αφρικής

Orthodox Mission in Tropical Africa (& the Decolonization of Africa)
African Initiated Churches in Search of Orthodoxy...
How “White” is the Orthodox Church?
Ancient Christian faith (Orthodox Church) in Africa
Eight principal areas of convergence between African spirituality and Ancient Christianity

Σάββατο 13 Ιουλίου 2024

Πλούσιες χώρες, φτωχοί λαοί! - Η χριστιανική απάντηση...

 

Ενώ ο δυτικός κόσμος συνεχίζει να προοδεύει, ο τρίτος κόσμος αντιμετωπίζει φτώχεια, επιδημίες, πολέμους, μόλυνση του περιβάλλοντος, παιδική θνησιμότητα. Πόσο φτωχές είναι όμως στην πραγματικότητα οι χώρες του τρίτου κόσμου και πόσο πλούσιες οι "ανεπτυγμένες"; Δείτε το παρακάτω βίντεο, τα συμπεράσματα δικά σας (από Orthodox Congo).

 

O Χριστιανισμός προσφέρει την λύση στο κοινωνικό πρόβλημα... 

Η Ορθοδοξία έχει λύσεις που μπορούν να σώσουν την ανθρωπότητα 
(π. Νεκτάριος Κιούλος, Ορθόδοξο Κογκό)

Μεγάλη ανησυχία και προβληματισμό έχει δημιουργήσει σε ολόκληρη την ανθρωπότητα η πρόσφατη οικονομική κρίση, που ξεκίνησε από την Αμερική και απειλεί ολόκληρο τον πλανήτη μας με ανεξέλεγκτες συνέπειες.

Το γεγονός αυτό απέδειξε την παταγώδη αποτυχία των κοινωνικών συστημάτων, πού θεοποίησαν τον «μαμωνά» και στήριξαν τις ελπίδες τους στην βιομηχανική πρόοδο και την αλματώδη τεχνική ανάπτυξη.

Παράλληλα λησμόνησαν τον άνθρωπο και ιδίως τον Δημιουργό και κτίστη του κόσμου.

Σύμφωνα με τις επίσημες στατιστικές τα 2/3 του πληθυσμού της γης υποσιτίζονται και ζουν σε πρωτόγονες συνθήκες. Σήμερα πού τα αγαθά αρκούν για την διατροφή όλων των ανθρώπων, αλλά δυστυχώς απουσιάζει η δίκαιη μεταχείριση και κυριαρχεί ή σπατάλη.

Μερικοί ίσως να ισχυρισθούν ότι τα θέματα αυτά ξεφεύγουν από τον θρησκευτικό προβληματισμό. Όμως αγνοούν ότι η χριστιανική διδασκαλία αντιμετωπίζει τον άνθρωπο σαν ψυχοσωματική οντότητα και αυτό διαφαίνεται από τον Ευαγγελικό νόμο αλλά και την πράξη της Εκκλησίας.

Ιδιαίτερα η πρωτοχριστιανική Εκκλησία των Ιεροσολύμων όχι μόνο διακήρυξε αλλά και έκανε πράξη την χριστιανική κοινοκτημοσύνη με το κοινό ταμείο και τις «αγάπες».

Οι μεγάλοι πατέρες της Εκκλησίας στην διδασκαλία τους αναφέρονται και στα κοινωνικά ζητήματα καταδικάζοντας την αδικία και τον παράνομο πλούτο. Συγχρόνως σαν γνήσιοι ποιμένες του λαού συστηματοποιούν την φιλανθρωπία, ιδρύοντας φιλανθρωπικά ιδρύματα και περιθάλπουν τους φτωχούς, τους ασθενείς και τους κοινωνικά αδυνάτους.


«Τα περιττά των πλουσίων είναι τα αγαθά των φτωχών»
 
Μητροπολίτης Κισσάμου Ειρηναίος, ένας αγωνιστής υπέρ του λαού († 30.4.13) 
 

Η Εκκλησία στα 2.000 χρόνια της ιστορικής παρουσίας της στην γη, παράλληλα με το βασικό της έργο, που είναι το κήρυγμα του Ευαγγελίου και η σωτηρία του ανθρώπου δεν παύει μέσα από τις ενορίες και τα μοναστήρια να υπηρετεί και τις βιοτικές ανάγκες των ανθρώπων. Αυτό φαίνεται από τα εκατοντάδες φιλανθρωπικά ιδρύματα που σήμερα διαθέτει στην Ελλάδα, αλλά και την κινητοποίηση που γίνεται σε κάθε δύσκολη περίσταση του λάου.

Ένα ακόμη άγνωστο κεφάλαιο για τους πολλούς είναι η σύγχρονη ανθρωπιστική προσφορά της Εκκλησίας στις χώρες της εξωτερικής ιεραποστολής στην Αφρική, την Άπω Ανατολή και την Λατινική Αμερική όπου θριαμβεύουν η απανθρωπιά, η κοινωνική αδικία, η εκμετάλλευση, η πείνα και η φτώχεια.

Μερικοί αναζητούν τις ευθύνες στο Θεό γι' αυτή την κατάσταση αντί να τις αναζητήσουν στην απάτη, την ασπλαχνία και την αδικία που δυστυχώς κυριαρχούν στους δήθεν πολιτισμένους. Σήμερα τα κοινωνικά προβλήματα αντί να λυθούν, περιπλέκονται, γίνονται οξύτερα, γιατί εκείνοι που έχουν επάρκεια όπως ζητεί ο Χριστός προτιμούν να τα σπαταλούν. Πόσο δίκιο είχε ο Αυγουστίνος όταν έλεγε: «Τα περιττά των πλουσίων είναι τα αγαθά των φτωχών»!

Δυστυχώς σήμερα έχομε λησμονήσει και τον ευλογημένο από τον Θεό θεσμό της εργασίας οδηγώντας χιλιάδες συνανθρώπους μας στην ανεργία και την οικονομική εξαθλίωση. Για να σταματήσει η οικονομική κρίση και να λυθεί το κοινωνικό πρόβλημα θα πρέπει να αναζητηθούν και τα πνευματικά αίτια, γιατί η πνευματική κρίση που περνά σήμερα η ανθρωπότητα είναι ακόμη μεγαλύτερη από την οικονομική. Μπορεί να υπάρξουν λύσεις όχι μόνο κοινωνικές και οικονομικές, αλλά και πνευματικές.

Οι λαοί σήμερα χρειάζονται πνευματική αφύπνιση για να γνωρίσουν τις χριστιανικές αρχές για τον πλούτο, την δικαιοσύνη, την αλληλεγγύη και την αγάπη.

Η Ορθοδοξία έχει λύσεις που μπορούν να σώσουν την ανθρωπότητα, όταν κυρίως εμείς οι χριστιανοί καλλιεργήσουμε στην ζωή μας την ορθοδοξία και την ορθοπραξία. 
 

Σάββατο 6 Ιουλίου 2024

Metropolitan Jeronymos of Uganda on Water and Environment for Climate-Resilient Development

 

Clear Air, Clear Water. Credit: Michael Foley/ CC BY-NC-ND 2.0 / Flickr

Uganda Orthodox Church

His Eminence Metropolitan Jeronymos Muzeeyi of Kampala delivered his remarks on Water and Environment for Climate Resilient Development during the commemoration Week held in March 2023 amidst dignitaries from different divides of the country.

Reflecting on World Environment Day which was celebrated yesterday 5th June, we share his presentation which focuses on the teachings of the Ekklesia on ecological theology and humanity.

Presentation on water and environment for Climate-Resilient Development

I sincerely believe that an integrated and interdisciplinary approach to water and environmental issues can help our country Uganda, not only to be “the pearl of Africa”, but also to be truly the “Garden of Eden” of the holy scriptures. My remarks here below are a reflection of theological thoughts on the matter. Man is at the center since he was created in the image and likeness of the creator, God. And he was entrusted with the vocation “to cultivate it and to keep it” (Gen: 2:15).

  1. God’s creation was very good.

When faced with the ecological crisis of our times, obviously, there are many questions that raised. One temptation can be, among the questions raised to put the blame on God, the creator. But the scriptures’ narrations have no room for such a blame. For they say: on completion of His six-day creation “God saw everything He had made, and behold, it was very good” (Gen. 1:31).

Very important was God’s care for water in the garden of Eden: “A stream flowed in Eden, it divided into four rivers” (Gen. 2:10). In this creation, man who was created in God’s image, had a vocation. “to … cultivate it and keep it” (Gen. 2:15).

There must be a reason why. The very reason could be summarized by saying: This world was given to man as a gift, – “a gift from God the Creator, a healing gift, a gift of wonder and beauty. Therefore, man’s proper response upon receiving such a gift, is to accept and embrace it with gratitude and thanksgiving”. In otherwards using it well for the glory of God.

Metropolitan Jeronymos blessing water water during the Theophany of our Lord
  • Man’s sin is the root cause of ecological crisis.

Man sinned. In his sin, everything changed. One could ask, what is sin? Sin is man’s rebellion against God the creator. His refusal to live by God’s will. It is the perversion of God’s purpose and order put in nature: (A good example in this case is homosexuality!). It is man’s deliberate refusal to have communion of love with God, fellow man and creation. As a result, man actually failed in his vocation. Instead, man was “passed under the domination of sin and of the evil”. Certainly, as a result of man’s sin, the human mind became so darkened, and the human will was impaired”. He could live by “exploitative control of resources”.

All times, he could be a being of “selfness and greed”. In this case, there was a need for an ontological transformation. This is what we call man’s repentance. You and I must repent to save human nature, to save the creation. In our fallen nature, St. Paul, could reveal the truth: “the whole creation groans and labors with birth pays” (Rom 8:22).

  • Christ’s mission of re-creation.

Le me make it very clear from the outset that, true Christians are and must be environments. This is because, the incarnation of the Word of God was to liberate man from his rebellion and in the process, the whole creation. Man in Christ is a new creature, something we referred to above as ontological transformation. To accept Christ, he must repent. A new creature is a son of God. He lives by the will of God St. Paul had noted it that “Creation eagerly waits for the revealing of the sons of God” (Rom 8:19). Since “It will be delivered from the bondage of corruption into glorious liberty of the children of God. (Rom. 8:21). “The loving re-creation of the world by the divine word at the incarnation of God’s Son is very crucial in our understanding of our mission as followers of Jesus Christ. Indeed, Christians have to be models and have to play a decisive role in solving the environment crisis.

  • Man’s communion of love is the Key.

Earlier, we made it clear that man’s communion of love with God, his fellow man and creation was weakened as result of man’s rebellion. In Christ, man is reconciled to God. He is as well asked to live in communion of love, with fellow man and creation. Man’s vocation to receive creation as a gift from God is restored. His preparedness to us it well for the glory of God is manifested. Christ’s Church, which is an extension of the redeeming of mission, ever accept and embrace God’s gift with gratitude and thanksgiving in all its service. 

As a matter of fact, our generation has to understand that we are called upon as Christians to live fully in the communion of love for the salvation of creation. Important to note, this planet is “our home … it is also the home of everyone, as it is the home of every animal creature, as well as every form of life created by God”. Our generation should consider the same for the generation to come. The air we breathe, the water we drink and is the source of life, if it is defiled, the element and essence of our existence are threatened. This is true for us and for the generations to come.

  • Efforts to protect god’s creation.
Metropolitan Jeronymos planting a tree during the feast day of the presentation of Theotokos in Magoma

God’s people are called up to protect God’s creation. Who are God’s People? These are redeemed by Christ. Living by the will of God. These are sons of God by God. These are the people prepared to fight the evils of individualism and consumerism propelling the spirit of egoism. At the center of egoism is self-interest. Very often, man puffed up by egoism in our world of technological advancement leaves no room for God. It only brings about the spirit of secularism. Here man moves away from God’s creation. He creates his own world without God. In the Garden of Eden, we saw the rivers flowing. 

In man’s megacities, we see filth liquids flowing. Man must change. Man must change. The prophetic voice of the church is about the change. And this change means addressing poverty, inequality, discrimination, marginalization, domination, exploitation, etc. in all their forms. We must become “children of God by grace” to become Children of God to be fully committed to the will of God. This means to do away with egoistic tendencies. To be children of God also means to be faithful to God’s purpose and intent for creation. Environment degradation and destruction are torment to suicide.

Τρίτη 18 Ιουνίου 2024

SUNDAY OF THE HOLY FATHERS OF THE FIRST ECUMENICAL COUNCIL: AFTERFEAST OF ASCENSION

 

Troparion of the Afterfeast (Tone 4)
You ascended in glory, O Christ our God, after You filled the Disciples with joy, by promising to send them the Holy Spirit, and You blessed them and established their faith, that You are the Son of God, the Redeemer of the world.

Resurrectional Troparion (Tone 6)

When the angelic powers appeared at Your grave, the soldiers guarding it feared and became as dead. And standing by the sepulcher was Mary who was seeking Your immaculate body. You devastated Hades, not afflicted by it. You went to meet the virgin, and granted eternal life. You resurrected from the dead. O Lord, glory to You.

Troparion of the Holy Fathers (Tone 8) 

Supremely blessed are You, O Christ our God. You established the holy Fathers upon the earth as beacons, and through them You have guided us all to the true Faith, O greatly merciful One, glory be to You.

📖Matins Gospel John 21:1-14
📖Epistle Reading - Acts 20:16-18, 28-36
📖Gospel Reading - John 17:1-13

See also please

Two voices from Africa about the Sunday of the Holy God-bearing Fathers of the First Ecumenical Council (seventh Sunday of Pascha) Zambia & Zimbabwe

*****

Uganda Orthodox Church - Holy Diocese of Jinja and Eastern Uganda
In the Orthodox Vineyard of Africa


Jeudi de l'Ascension

prédication du Protopresbytre André BUKASA 

Saint Archevêché de Kananga et du Grand-Kasaï/ Ιερά Μητρόπολη Κανάνγκας

Παρασκευή 10 Μαΐου 2024

ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΡΟΥΑΝΤΑ



 
Στήν Ἀφρική εἶναι πολύ συχνό τό φαι­νόμενο τῶν ἀστέγων παιδιῶν. Ἡ μητέρα, ὅταν δέν θέλει ἕνα παιδί, λέει, «εἶναι τοῦ δια­βό­λου» καί τό διώχνει. Τά παιδιά αὐτά ζοῦν μέσ’ τό δρόμο καί κάνουν πράγ­­μα­τα τοῦ δρόμου. Ἰδιαί­τε­ρα στή Ρουά­­ντα τό πρόβλημα αὐτό εἶναι πολύ ἔντο­νο.
Ἀποφασίσαμε λοιπόν, στά πλαίσια τοῦ ἱεραποστολικοῦ ἔργου στήν Ρουάντα, νά βοηθήσουμε τά παιδιά τοῦ δρόμου, πού ἔρχονται καί κοι­μοῦνται στό προαύλιο τοῦ Ναοῦ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου Ρυαμαγκάνας.
 
Σκοπός μας εἶναι νά τούς δίνουμε φαγητό κάθε μεσημέρι καί νά βροῦμε ἕνα χῶρο νά στεγασθοῦν, ὅπου θά διαμένουν, θά πηγαίνουν σχο­λεῖο καί θά ἔχουν τήν ἀνάλογη φροντίδα ἀπό κατάλληλα ἐκπαι­δευ­μένο προσωπικό.
Ζητοῦμε τήν προσευχή σας, γιά τήν εὐώδοση αὐτοῦ τοῦ δύσκο­λου ἐγχειρήματος.
Κάνουμε ἔκκληση, κυρίως σέ ἐκπαιδευτικούς, πού γνωρίζουν τήν ἀγ­γλική γλῶσσα, νά προσφέρουν τήν βοήθειά τους μέ προσωπική ἐθε­λο­ντική ἐργασία στήν ὀργάνωση καί λειτουργία αὐτοῦ τοῦ οἰκο­τρο­φεῖου. Ἀλλά καί σέ κάθε ἀγαπῶσα καρδιά, πού θά ἤθελε νά προ­σφέ­ρει μιά ζεστή ἀγκαλιά σ’ αὐτά τά παιδιά, πού τόσο τήν ἔχουν στε­ρηθεῖ!
 
Παρακαλοῦμε γιά τήν οἰκονομική ἐνίσχυση αὐτοῦ τοῦ ἔργου. Τά ἔξοδα κάθε παιδιοῦ, γιά τήν διατροφή του, τήν ἐνδυμασία του, τή στέγασή του καί τήν ἐκπαίδευσή του ὑπολογίζονται περί τά 3€ τήν ἡμέρα, 90€ τό μῆνα ἤ 270 € τό τρίμηνο.
 
ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ
ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Διατροφή : 1€ τήν ἡμέρα
Διαμονή: 10 € τόν μῆνα
Ἐνδυμασία: 50 € ἄπαξ
Δίδαδακτρα – σχολικά εἶδη: 35€ τό τρίμηνο
 
Μπορείτε να κάνετε ΔΩΡΕΑ στον λογαριασμό τραπέζης του ιεραποστολικης αδελφότητας
Ἀριθμός Λογαριασμοῦ Ἐθνικῆς Τραπέζης
IBAN: GR 5101103260000032600342904
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
ORTHODOX CHURCH IN TANZANIA HOLY DIOCESE OF BUKOBA
P.O.BOX. 1704 BUΚOBA - TANZANIA tel.: +255 784 530585
Τηλ. Θεοφ. Χρυσοστόμου +30 6977992424, e-mail: p.xrysostomos1956@gmail.com
 
ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ
«ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΚΟΣΜΑ»
Τηλ. 6943004460, e-mail: ierapostolipatrokosmas@gmail.com
 
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΑΙΤΩΛΟΥ ΑΡΝΑΙΑ
ΤΗΛ. 2372304064 & 6944122365 e-mail: i.m.agiou.kosma.arnaia@gmail.com

Κυριακή 5 Μαΐου 2024

Christ is Risen! Indeed, He is Risen! In African & other languages

XΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!

English - Christ is Risen! Indeed, He is Risen!
Old English (Anglo-Saxon) - Crist aras! Crist sodhlice aras! (Lit: Christ arose! Christ surely arose!)
Middle English - Crist is arisen! Arisen he sothe!
Iyaric Patwa - Krestos a uprisin! Seen, him a uprisin fe tru!
Frisian - Kristus is opstien! Wis is er opstien!

High German

German - Christus ist auferstanden! Er ist wahrhaftig auferstanden!
Yiddish - Der Meschiache undzer iz geshtanen! Avade er iz ufgeshtanen!

Low German
Dutch - Christus is opgestaan! Hij is waarlijk opgestaan!
Afrikaans - Kristus het opgestaan! Hom het waarlik opgestaan!

North Germanic languages
Danish - Kristus er opstanden! Sandelig Han er Opstanden!
Icelandic - Kristur er upprisinn! Hann er vissulega upprisinn!
Norwegian - Kristus er oppstanden! Han er sannelig oppstanden!
Swedish - Kristus är uppstånden! Ja, Han är verkligen uppstånden!

Italic languages

Latin - Christus resurrexit! Resurrexit vere!

Romance languages

Italian - Cristo è risorto! È veramente risorto!
Catalan - Crist ha ressuscitat! Veritablement ha ressuscitat!
French - Le Christ est ressuscité! Vraiment Il est ressuscité!
Portuguese - Cristo ressuscitou! Verdadeiramente ressuscitou!
Romanian - Hristos a înviat! Adevărat a înviat!
Spanish - Cristo ha resucitado! Verdaderamente, ha resucitado!

Slavic languages

Church Slavonic - (Christos Voskrese! Voistinu Voskrese!)

East
Russian - Христос Воскресе! Воистину Воскресе! (Christos Voskrese! Voistinu Voskrese!)
Belarusian - Хрыстос уваскрос! Сапраўды ўваскрос! (Khrystos Uvaskros! Saprawdy Wvaskros!)
Ukrainian - Христос Воскрес! Воістину Воскрес! (Christos Voskres! Voistinu Voskres!)
South
Bulgarian - Христос Возкресе! Воистина Возкресе! (Christos Vozkrese! Voistina Vozkrese!)
Serbian - Христос Воскресе! Ваистину Воскресе! (Christos Voskrese! Vaistinu Voskrese!)

West
Czech - Kristus Vstal A Mrtvych! Opravdi Vstoupil!
Slovak - Kristus vstal zmŕtvych! Skutočne vstal!
Polish - Chrystus Zmartwychwstał! Prawdziwie Zmartwychwstał!

Baltic languages
Lithuanian - Kristus prisikėlė! Tikrai prisikėlė!

Celtic languages
Goidelic languages

Old Irish - Asréracht Críst! Asréracht Hé-som co dearb!
Irish - Tá Críost éirithe! Go deimhin, tá sé éirithe!
Manx - Taw Creest Ereen! Taw Shay Ereen Guhdyne!
Scots Gaelic - Tha Crìosd air èiridh! Gu dearbh, tha e air èiridh!

Brythonic languages

Breton - Dassoret eo Krist! E wirionez dassoret eo!
Welsh - Atgyfododd Crist! Yn wir atgyfododd!

Indo-Iranian languages
Indic languages

Sanskrit - (Kristo’pastitaha! Satvam Upastitaha!)
Southern Zone
Marathi - (Yeshu Khrist uthla ahe! Kharokhar uthla ahe!)
Albanian (Tosk) - Krishti u ngjall! Vërtet u ngjall!
Armenian - Քրիստոս յարեաւ ի մեռելոց՜ Օրհնեալ է յայտնութիւնն Քրիստոսի՜ (Christos harjav i merelotz! Orhniale harutjun Christosi! — Christ is risen! Blessed is the resurrection of Christ!)
Greek - Χριστος Aνεστη! Aληθως Aνεστη! (Christos Anesti! Aleithos Anesti!)
Altaic languages
Turkish - Hristós diril-Dí! Hakíkatén diril-Dí!

Austronesian languages
Malayo-Polynesian
Western

Chamorro - La’la’i i Kristo! Magahet na luma’la’ i Kristo!
Filipino (Tagalog) - Si Cristo ay nabuhay! Siya nga ay nabuhay!
Indonesian - KrÍstus tÉlah Bangkit! Benár día têlah Bángkit!
Central-Eastern
Carolinian - Lios a melau sefal! Meipung, a mahan sefal!
Hawaiian - Ua ala hou ´o kristo! Ua ala ´i ´o no ´oia!
Basque - Cristo Berbistua! Benatan Berbistua!

Dravidian languages

Malayalam - (Christu uyirthezhunnettu! Theerchayayum uyirthezhunnettu!)

Eskimo-Aleut languages

Aleut - Kristus aq ungwektaq! Pichinuq ungwektaq!
Yupik - Xris-tusaq Ung-uixtuq! Iluumun Ung-uixtuq!
Japanese - ハリストス復活!実に復活! (Harisutosu fukkatsu! Jitsu ni fukkatsu!)
Korean - (Kristo Gesso! Buhar ha sho Nay!)

Na-Dené languages

Athabaskan languages

Navajo - Christ daaztsáádéé’ náádiidzáá! T’áá aaníí, daaztsáádéé’ náádiidzáá!
Tlingit - Xristos Kuxwoo-digoot! Xegaa-kux Kuxwoo-digoot!
Niger-Congo languages
Luganda Kristo Ajukkide! Kweli Ajukkide!
Swahili - Kristo Amefufukka! Kweli Amefufukka!
Quechuan Languages
Quechua - Cristo causarimpunña! Ciertopuni causarimpunña!

Afro-Asiatic languages
Semitic languages
Central Semitic languages
Aramaic languages

Syriac - (Meshiha qam! Bashrira qam!)
South Central Semitic languages
Arabic languages
Arabic (Fus’hah, i.e., “standard” ) - (Al-Masih-Qam! Hakkan Qam!)
Maltese - Kristu qam! Huwa qam tassew!
Canaanite languages
Hebrew (modern) - (Ha Masheeha houh kam! A ken kam!)
South Semitic languages
Ethiopian languages
North Ethiopian languages
Tigrigna - (Christos tensiou! Bahake tensiou!)
South Ethiopian languages
Amharic - (Kristos Tenestwal! Bergit Tenestwal!)

Sino-Tibetan languages

Mandarin - 基督復活了 他確實復活了 (Jidu fuhuo-le! Ta queshi fuhuo-le!)
South Caucasian languages
Georgian - ქრისტე აღსდგა! ჭეშმარიტად აღსდგა!(Kriste aghsdga! Cheshmaritad aghsdga!)
Uralic languages
Estonian - Kristus on ülestõusnud! Tõesti on ülestõusnud!
Finnish - Kristus nousi kuolleista! Totisesti nousi!
Hungarian - Krisztus feltámadt! Valóban feltámadt!

A Nigerian language (of many spoken there) - Jésu Krísti Ébilíwõ! Ézia õ´ Bilíwõ!
Constructed languages
Esperanto - Kristo leviĝis! Vere Li leviĝis!
Quenya - (Ortanne Laivino! Anwa ortanne Laivino!)

http://anestixristos.blogspot.gr/2009/04/blog-post_19.html

https://vardavas.blogspot.com/2024/05/blog-post_05.html

Σάββατο 20 Απριλίου 2024

When the God became a human

 

Pity us, O God, and spare Your inheritance by overlooking now all of our iniquities, for this accepting the fervent prayers of her who without seed gave birth to You on earth, O Christ our God, who in Your great mercy willed to take on flesh, thus assuming the form that was not Your own.
 
The Akathist Hymn of the Most Holy Theotokos at St. Anargroy valley road. Kenya.

Δευτέρα 8 Απριλίου 2024

Passionately Drunk

 


Fr. Stephen Freeman

Glory to God For All Things

The Philokalia, that wonderful collection of writings by the fathers on prayer of the heart, has as its full title, The Philokalia of the Neptic Saints gathered from our Holy Theophoric Fathers, through which, by means of the philosophy of ascetic practice and contemplation, the intellect is purified, illumined, and made perfect. Little wonder it is known popularly as the Philokalia. That word, Philokalia, means “the love of beautiful things.” It is not a reference to expensive, decorative items, but to the things which are made beautiful by their union with God. All things are beautiful inasmuch as they are united to God, Who is Beauty itself.

Another important word in the title is the adjective, “Neptic” (νηπτικός). It has a variety of translations: sober, watchful, vigilant. It refers to those who, having their earthly senses purified, have become truly aware of God and dwell in Him. This title is especially used to describe the fathers of the Hesychast tradition in Orthodoxy, the tradition of ceaseless prayer and inner stillness associated with the monastic life.

To describe these fathers as “sober,” is very insightful. For our experience with the passions, the disordered desires of our body and soul, is often an experience of drunkenness.

For those who sleep, sleep at night, and those who get drunk are drunk at night. But let us who are of the day be sober, putting on the breastplate of faith and love, and as a helmet the hope of salvation. For God did not appoint us to wrath, but to obtain salvation through our Lord jesus Christ, who died for us, that whether we wake or sleep, we should live together with Him (1 Thess. 5:7-10).

The man who is drunk is famously unaware of his surroundings. He stumbles physically, mentally and spiritually, barely aware of his own imbalance. The passions have the same ability to blind us. In anger we are aware primarily of our own anger. What we see, we see through the haze of the energy that pulses through our mind and body.

All of the passions have this property. They consume us and become the primary lens through which we see the world and with which we react. Thus we are described as in “delusion.” Those who see the world through their passions do not see the truth of things. They see their own passions.

There is a social aspect to the passions – they are not restricted to an individual’s experience. Whole societies, or significant segments within it, can be drunk with the same passions. Thus a whole society can be drunk with the passion of fear or hatred.  Such a passion is reinforced by being repeatedly affirmed by those around us. Many aspects of culture are simply a communion of the passions.

We live in an age where the passions are carefully studied and used as the objects of marketing. Those things that are sold to us (even those that supposedly appeal to our intellect) are marketed to our passions. Apple computer famously researches the “feel” of its packaging, presenting a sensual experience that is associated with quality, precision and value. It is a successful strategy across the whole of our culture.

However, those who are “drunk” with the passions also yield themselves as victims to their intoxication. Political parties pour massive amounts of money into their campaigns simply to create and nurture the passions by which people vote. We are not governed by reason or informed decisions. Most of what you or I think about political subjects is a description of the passions to which we are enslaved. The political cynicism of many is, to a degree, a recognition of our disgust with the politics of passion.

By the same token, most of the opinions we nurture are equally the product of our passions. We think, we believe, we decide, we act largely in accord with the passions to which we are enthralled. Theological debates are generally arguments between one person’s passions and another’s. It is a conversation between drunks.

And so the Church values the holy, sober fathers. These are the men and women who have walked the narrow way of salvation, “putting to death the deeds of the body.” Inner stillness is the state of freedom from disordered passions. The neptic fathers do not cease to desire (they are not Buddhists). But their desires have been purified and healed – restored to proper order. Sobriety means desiring the right thing in the right way at the right time. Traditionally, this purification and healing come as a result of a life of repentance, fasting and prayer. It slays demons and heals the wounds of the soul. All things are brought into obedience to Christ.

It is the life that Scripture enjoins:

Be sober, be vigilant; because your adversary the devil walks about like a roaring lion, seeking whom he my devour. Rsist him, steadfast in the faith, knowing that the same sufferings are experienced by your brotherhood in the world (1 Peter 5:8-9).

There is a story in the Desert Fathers that illustrates such vigilance. A community of monks once heard a rumor that one of their number was harboring a woman in his cell. They went to the elder and complained. While they became yet more agitated, the elder slipped away to the cell of the erring monk. Finding the woman there, he hid her in a large earthen vessel. He placed the lid on the vessel and sat on it. Soon the angry monks arrived at the cell and began to search for the woman. Out of respect for the elder they overlooked the vessel on which he was sitting. Finding nothing, they apologized to the erring monk and left. The elder, rose from his seat and said to the monk, “Pay attention to yourself.”

It is a call to sobriety. The angry monks were drunk with their own self-righteousness. Their sin was at least as great as the erring monk. The elder alone was sober. His sobriety hid the sin of a man from those who would have harmed him, and revealed the sin to the one who needed to be healed. The word of healing was kind and without judgment. “Pay attention to yourself.” It is the simple word of St. Peter, “Be sober.”

For all of us, in every moment of the day with regard to all things and all people, it is good to pay proper attention to ourselves.

This prayer of St. Isaac of Syria, great among the neptic fathers, is one of my favorites:

I knock at the door of Thy compassion, Lord: send aid to my scattered impulses which are drunk with the multitude of the passions and the power of darkness.

Thou canst see my sores hidden within me: stir up contrition – though not corresponding to the weight of my sins, for if I receive full awareness of the extent of my sins, Lord, my soul would be consumed by the bitter pain from them.

Assist my feeble stirrings on the path to true repentance, and may I find relief from the vehemence of sins through the contrition that comes of Thy gift, for without the power of Thy grace I am quite unable to enter within myself, become aware of my stains, and so, at the sight of them, be able to be still from great distraction.

 

Σάββατο 30 Μαρτίου 2024

Μητροπολίτης Καμεροὺν Γρηγόριος: Θεὸς καὶ ἄνθρωποι στὸν Παγκόσμιο Νότο


Η Σοφία Χατζή στη νέα εκπομπή του Αντιφώνου "Δια-σταυρούμενοι" συζητά με τον Σεβ. Μητροπολίτη Καμερούν κ. Γρηγόριο.
Στον ταλαιπωρημένο Νότο στο Καμερούν, οι πρώτοι χριστιανοί ζουν στην εποχή των πράξεων των Αποστόλων. Στην οδοιπορία τους βοηθούν άνθρωποι που κινδυνεύουν από ελονοσία, παράδοξες νοοτροπίες και δύσκολες συνθήκες διαβίωσης.

Επισκεφθείτε, παρακαλώ, και: Orthodox Cameroon, Cameroon

 

Digital Books about the Orthodox Church, Faith, Worship and Life

 

Orthodox Outlet for Dogmatic Enquiries (photo from here)

 


 

Book Presentations

 

 Download in .doc format

Holy Bible

·         Old Testament  (Compressed .zip format)

·         New Testament (Compressed .zip format)