Το πρωτότυπο κείμενο (στα αγγλικά):
Μετάφραση από τα αγγλικά. Εισαγωγή: Ένα γκρουπ προτεσταντών, κατά βάσιν πρώην φυλακισμένων και άστεγων, με τον πάστορα της κοινότητάς τους, επισκέπτονται διάφορες χριστιανικές εκκλησίες άλλων κοινοτήτων και καταλήγουν σε μια ελληνορθόδοξη εκκλησία, μέρος πρωτόγνωρο γι' αυτούς. Εκεί απορούν γιατί υπάρχουν εικόνες, αφού οι προτεστάντες δεν αποδέχονται τις εικόνες λόγω της Παλαιάς Διαθήκης.
Διηγείται ο ιερέας
π. Fr. Photios Parks, PhD, νυν ορθόδοξος.
... Ακούγοντας αυτή την ερώτηση, με υπομονή και ευγένεια, ο ιερέας εξήγησε ότι τη συγκεκριμένη ημέρα οι Ορθόδοξες Εκκλησίες γιορτάζουν την Αγία Αγάθη. Τότε ο Ιερέας άρχισε να περιγράφει στην ομάδα μας τη ζωή της Αγίας Αγάθης. Δήλωσε ότι η Αγία Αγάθη έζησε στην Ιταλία τον τρίτο αιώνα και ότι ήταν οπαδός του Χριστού. Η Αγάθη ήταν μια όμορφη νεαρή γυναίκα, την οποία πολλοί άντρες ήθελαν να παντρευτούν. Όμως η Αγκάθα, ως οπαδός του Χριστού, ήθελε να διατηρήσει την αγνότητά της και να ζήσει ως παρθένος για χάρη του Σωτήρα της και επέλεξε να μην παντρευτεί.
Ένας πλούσιος
ειδωλολάτρης με το όνομα Κουιντιανός, συνεπαρμένος από την ομορφιά της, ζήτησε το χέρι της. Η Αγάθη αρνήθηκε τις προτάσεις του και του δήλωσε ότι ήθελε να παραμείνει αγνή για ολόκληρη
τη ζωή της. Ο Κουιντιανός, εξαγριωμένος από την απόρριψη της Αγάθης,
αρχικά τη διαπόμπευσε στο κέντρο της πόλης και, με
τους κατοίκους να παρακολουθούν, έβαλε τους
υπηρέτες του να κόψουν το στήθος της! Στη συνέχεια, ζήτησε και
πάλι για τελευταία φορά για το χέρι της (λες και ο προηγούμενος
απάνθρωπος ακρωτηριασμός μπορούσε να αναγκάσει κάποιον να παντρευτεί)
και πάλι η Αγάθη τον επέπληξε και δεσμεύτηκε στον Χριστό και στην
αγιότητα. Και πάλι, τροφοδοτημένος από την οργή, ο Κουιντιανός ως
τελευταία τελική πράξη - για να εκμεταλλευτεί την επιθυμία της Αγκάθα για
αγνότητα - την ανάγκασε να ξεγυμνωθεί μπροστά σε όλους τους θεατές της πόλης
και μετά την έσυρε μέχρι θανάτου δεμένη πίσω από μια άμαξα.
Καθώς ο Ιερέας μας είπε αυτή τη δραματική
ιστορία, παρατήρησα από την άκρη του ματιού μου ότι ένας από τους κυρίους
της ομάδας συμπεριφερόταν κάπως περίεργα. Κάπως περπατούσε, έσφιγγε τις
γροθιές του και μουρμούρισε κάτω από την ανάσα του. Έμοιαζε σαν να
περνούσε τα όρια μεταξύ θυμού και κλάματος. Δεν γνώριζα πραγματικά αυτόν
τον συγκεκριμένο άνθρωπο, που θα τον ονομάσουμε "Σον", καθώς ήταν
νέος στο γκρουπ και στο πρόγραμμά μας. Ο Σον ήταν οπτικά εκφοβιστικός
καθώς στεκόταν 6 πόδια 3 ίντσες, είχε έντονα μάτια και τατουάζ σε όλο
του το πρόσωπο. Έμοιαζε με τον γίγαντα στην ταινία "Το Πράσινο Μίλι", αλλά
πιο τρομακτικός.
Το μυαλό μου έτρεχε καθώς άρχισα να παρατηρώ
ότι αυτός ο γιγαντιαίος άντρας απογοητεύεται όλο και περισσότερο.
Έπαιξαν άσχημα σενάρια στο μυαλό μου: Θα έβαζε νοκ-άουτ αυτόν τον
ευγενικό, γέρο ιερέα; Ήταν να ξεσπάσει σε κλάματα; Θα
προσπαθούσε να καταστρέψει την εικόνα της Αγίας Αγάθης; Αποφάσισα,
διστακτικά, να πάω και να μιλήσω με τον Σον για να προσπαθήσω να τον
ηρεμήσω. Μη έχοντας ακόμη δημιουργήσει εμπιστοσύνη με τον Σον, προσπάθησα
να είμαι συμπονετικός με τον μεγαλόσωμο άντρα.
Του είπα, «Σον, τι συμβαίνει φίλε; Μπορώ να πω
ότι είσαι εκνευρισμένος… Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω για σένα αυτή
τη στιγμή;»
Συνεχίζοντας να βηματίζει, σφίγγοντας τη γροθιά
του και με δάκρυα στα μάτια, μου είπε θυμωμένος: «Γιατί να το κάνουν
αυτό;»
«Δεν ξέρω, Σον, οι εικόνες δεν είναι
μέρος της παράδοσής μου», του απάντησα υποθέτοντας ότι μιλούσε για την εικόνα.
Εκείνος απέκρουσε την απάντησή μου, «Όχι, γιατί να την κάνουν αγία;»
Και πάλι απάντησα: «Δεν ξέρω, Σον, δεν καταλαβαίνω πλήρως τους αγίους».
Εκείνος απάντησε, κλαίγοντας σε αυτό το σημείο, «Γιατί να την κάνουν παράδειγμα;»
«Δεν ξέρω, Σον» είναι το μόνο που θα μπορούσα
να καταλήξω. Ο Σον δεν γρονθοκόπησε τον ιερέα ούτε ανέτρεψε το
εικονίδιο.
Συναντήθηκα με τον Σον την επόμενη μέρα, καθώς
ήθελα να καταλάβω τι είχε συμβεί. Ο Σον έσπασε εκείνη την ημέρα στο
γραφείο μου. Μου
εξήγησε πως η μαμά του είχε βιαστεί ως έφηβη και ότι η εγκυμοσύνη της με
τον Σον ήταν το αποτέλεσμα αυτού του βιασμού. Μου περιέγραψε με
παραστατικές λεπτομέρειες πως σχεδόν καθημερινά η μητέρα του τού
υπενθύμιζε ότι ήταν αποτέλεσμα βιασμού και τον τιμωρούσε συνήθως γι'
αυτό. Στη συνέχεια, ο Σον περιέγραψε πώς, ως αποτέλεσμα όλου του πόνου
που ένιωθε στη ζωή του και όλης της κακομεταχείρισης που είχε δεχτεί,
προχώρησε επίσης να πληγώσει άλλους σε όλη του τη ζωή.
Στη συνέχεια, μου εξήγησε ότι στο άκουσμα της
ιστορίας της Αγίας Αγάθης θεώρησε αδιανόητο πώς κάποιος τέτοιος άνθρωπος, κάποιος
που κακοποιήθηκε τόσο σκληρά, θα μπορούσε να είναι παράδειγμα για τη
χριστιανική πίστη. Ήταν ακόμη πιο μπερδεμένο για τον Σον ότι κάποιος
σαν την Αγάθη μπορούσε να θεωρηθεί άγιος. Ήταν έκπληκτος με το πώς ο
Θεός και μια Εκκλησία μπορούσαν να κοιτάξουν κάποιον τόσο κατεστραμμένο,
τόσο συντετριμμένο, και να δηλώσουν ότι κάποιος σαν την Αγάθη είναι
άγιος.
Ο Σον είδε τον εαυτό του στη ζωή της Αγίας Αγάθης. Έβλεπε στη ζωή της έναν οδηγό για τη δική του. Έβλεπε στην
ελπίδα της το δικό του μαρτύριο. Είχε βρει έναν Σωτήρα που δεν τον
θεώρησε καταραμένο ή πολύ συντετριμμένο για σωτηρία. Είχε βρει μια
Εκκλησία που του έδινε την ευκαιρία, έστω και με όλη του τη ντροπή και
τη συντριβή του, να γίνει κάτι πέρα από τα ελαττώματά του. Άρχισε τη
διαδικασία να αναγνωρίσει ότι μέσα στον Χριστό υπήρχε ελπίδα να γίνει
άγιος και ακόμη και να γίνει παράδειγμα πίστης για τους άλλους. Ότι υπήρχε
ένας τόπος και ένας σκοπός στη ζωή του και ότι όλος ο πόνος που βίωσε θα
μπορούσε να είναι μέρος της στροφής του προς την αγιότητα.
Ο Σον εντάχθηκε σε αυτήν την Ορθόδοξη Εκκλησία. Βλέποντας έναν Αφροαμερικανό 6 πόδια 3 ίντσες με τατουάζ στο πρόσωπο να στέκεται ανάμεσα σε Ελληνίδες γιαγιάδες σε μια ελληνική γιορτή, να γελούν μαζί και να μοιράζονται αστεία, ήταν σαν να έβλεπες μια μικρή γεύση από τον παράδεισο.
Δείτε επίσης, αν θέλετε:
Η μεταστροφή του π. Μωυσή Μπέρυ, μια παρόμοια περίπτωση: Έχεις μπλέξει με τον υπόκοσμο ή τις φυλακές; Ξέρω κάποιον δικό σου...
ΖΗΣΕ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ!
You can see also
The Holy Martyr Thomais from Alexandria
St. Kyranna the New Martyr of Thessaloniki, Greece
A family of slaves opposes an Empire: the Holy Martyrs Zoe & Hesperus, and their children sts Cyriacus & Theodulus
Full Impact Faith: An Interview with Fr. Turbo Qualls
Father Turbo Qualls in South Carolina Facilitates Discussion on Race
St. Simon of Cyrene & Black History Month (February 27th: St. Simon’s Day)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου